University Sports

UK's Sunday Times suing Armstrong for libel settlement

{eot}
Associated Press
12/23/2012 10:20:32 AM
Decrease Text SizeIncrease Text Size
Text Size

LONDON -- A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million over the now-disgraced cyclist's successful libel action over doping allegations.

"The Sunday Times" paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) to settle a case after it printed allegations in 2004 that he took performance-enhancing drugs.

But this year, the U.S. Anti-Doping Agency found that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

"The Sunday Times" said in its latest edition that it has issued legal papers against Armstrong "demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case."

The paper says the claim "is likely to exceed" 1 million pounds ($1.6 million).

Lance Armstrong (Photo: The Canadian Press)

zoom

(Photo: The Canadian Press)
Share This

Share This

Add to FacebookAdd to DiggAdd to FarkAdd to TwitterAdd to Stumble UponAdd to Reddit
Print this Story


© 2014
All rights reserved.
Bell Media Television